• Home
  • /
  • Kos

Tipy a rady, výlety Kos, Kalymnos

V druhý deň pobytu o 10:00 hod. sme mali úvodné stretnutie s delegátkou, ktorá nás informovala o mieste pobytu a možnostiach fakultatívnych výletov, vyriešila drobné problémy (výmena vypálenej žiarovky atď.), doporučila autopožičovňu Trust a tavernu Sacalis a ponúkla nám welcome drink (džús alebo víno).

Výlety v ponuke boli na ostrov Kalymnos (35€), Nissyros (35€), okruh ostrovom (25€), grécky večer v dedine Zia (cenu presne neviem, ale okolo 30€), turecký Bodrum 36€ (Potrebujete pas, nestačí občiansky preukaz, lebo idete mimo EÚ. V utorok je tam bazár a na pasovú kontrolu čaká dosť ľudí.) a večerné mesto Kos (10€). Ceny v autopožičovni boli od 10€ za malý skúter na deň a od 35€ za malé auto (daewoo matiz). Mohli ste si požičať aj štvorkolku, motokáru a dokonca aj motorový čln.

Prístav v KefaloseJa som si nepožičal nič, lebo sa mi nechcelo ísť na skútri 50 km do hlavného mesta a potom späť. Keby mali nejaký Harley, tak to by bolo iné 😉 A auto sa pre jedného predražuje – to je nevýhoda keď cestujete sami. Tak som sa rozhodol absolvovať výlety, ale nie cez delegátku, lebo to viem z Korfu, že to je predražené. Našiel som ponuku výletov od miestnej cestovky Asklipios Tours. V Kefalose majú dve pobočky – v prístave a na hlavnej ceste. Ja som chodil do tej vzdialenejšej v prístave, lebo tam bola milšia pracovníčka. Dalo sa s ňou porozprávať o všeličom, na rozdiel od pobočky na hlavnej ceste, kde bola pracovníčka strašne formálna a vážna – akoby ani nebola Grékyňa. Cesta do prístavu mi síce trvala zhruba 25 minút, ale aspoň som sa prešiel.

Prvý výlet som kúpil na Kalymnos a išiel som tam v pondelok. Cena bola 25€ vrátane obeda, transferu do prístavu Mastichari, lodný lístok a návšteva dielne na výrobu morských špongii.Dielňa na výrobu špongii Odchod autobusu Asklipio bol o 8:00 spred hotela Sacalis (to som si tak dohodol v kancelárii, aby som nemusel ďaleko chodiť 🙂 V prístave Mastichari sme nastúpili na trajekt Apolon, kde nám vodič autobusu dal plastikovú kartičku na cestu späť. Plavba trvá 45 minút a v prístave Pothia nás čakala pracovníčka, ktorá nás zobrala do dielne na výrobu špongii. Tam nám urobila krátky výklad v angličtine s možnosťou kúpiť si špongie (od 10€/ks) a povedala, že do 11:45 máme možnosť pozrieť si mesto a potom pôjdeme na obed do taverny, ktorý sme si hneď po príchode objednali z ponuky CK. Obed bol dobrý a potom som mal ešte čas obzrieť si prístavné mesto. Trajekt odchádzal o 15:15 hod. V Mastichari čakal autobus, ktorý nás odviezol späť do Kefalosu.

Druhý výlet som kúpil na utorok do hlavného mesta Kos Town za 7€. Potom som síce zistil, že som mohol ísť bežným autobusom a bol by som časovo nezávislý (jedna cesta 3€). Odchod autobusu Asklipio bol o 9:30 spred hotela Sacalis, späť do Kefalosu sme išli o 14:30. V meste sme boli o cca 10:15, takže som nemal veľa času, lebo som toho chcel veľa vidieť.

Minaret v Kos TownZ parkoviska som sa vybral podľa mapky, ktorú mi dali v kancelárii do prístavu. Cestou som našiel rôzne archeologické pamiatky. Pozrel som si prístav, palmovú alej, Hippokratov platan a zrúcaninu starého hradu (vstupné 3€), trochu som sa prešiel po uličkách a vychutnával atmosféru ostrovného mestečka. S Katerini – Paraliou sa to nedá porovnať, jednoducho mestá na ostrovoch majú jedinečnú atmosféru, ktorá sa mi páči 🙂

Na doporučenie v Asklipios tours som išiel modrým vláčikom do Asklipionu, kde som si pozrel archeologické pamiatky. Vláčik má nástupište vpravo od palmovej aleje pri pláži a budove turistických informácii. Chodí každú hodinu keď je otvorený Asklipion okrem pondelka. Cesta trvá zhruba 15 minút a spiatočný lístok stojí 3,5€. AsklipioVstupné do Asklipionu je 4€. Keď pôjdete takýmto spôsobom choďte radšej skôr ako som išiel ja (o 12:30), lebo je tam strašné teplo. Vrátil som sa nasledujúcim vláčikom o 13:30. Potom som už pomaly išiel na parkovisko k autobusu, aby som ho o 14:30 nezmeškal.
Chodí ešte aj zelený vláčik za 3€, ale ten má len okružnú jazdu mestom na cca 20 minút.