Základné informácie zo sezóny 2006

Po dovolenkách na Kose a Rodose som si povedal, že navštívim znovu Korfu a zistím čo je nové a čo sa zmenilo. Pre pracovnú zaneprázdnenosť som sa dopracoval k zájazdu na konci augusta od 30.8.2006 do 6.9.2006. Vyzeralo to dosť zle, lebo pomerne rýchlo sa to vypredávalo a mne to ako jednotlivcovi nechceli predať. Nakoniec sa 28.8.2006 na poludnie našlo ubytovanie na vyžiadanie v Pandora studios v Moraitike/Messonghi a mohli mi predať aj jednu letenku. Celková cena aj s poplatkom za nevyužité lôžko bola 13300,– Sk bez stravy.

Na druhý deň som sa zbalil a zobral tradičné veci, ktoré nosím do Grécka. Detaily nájdete v informáciách o Korfu v predchádzajúcich rokoch. Odlet bol naplánovaný vo večerných hodinách a preto som z TT odchádzal na letisko o 16:30 zabezpečeným transferom od CK TipTravel. Takéto možnosti veľa cestovných kancelárii neponúka a pre mňa je to veľmi dobrá služba, pretože nemám žiadne starosti s odvozom na letisko.

Po príchode na Bratislavské letisko, sme čakali pri stánku CK na pracovníčky, ktoré nám dajú inštrukcie. Asi po pol hodine čakania prišli a oznámili nám celkom zaujímavú novinku. Nakoľko jedno z lietadiel Slovak Airlines sa poškodilo pri pristávaní na Korfu a druhé bolo práve v inej destínácií nemajú nás ako z Bratislavy previesť na Korfu. Preto zabezpečili transfer do Viedne na Schwechat a let cez Austrian Airlines.Na letisku pri lietadle Austrian Airlines Celé to ale bolo dosť nevhodne zorganizované a znovu sme čakali na príchod troch autobusov, ktoré ale kapacitne nestačili a preto sa to celé oddialilo, lebo museli zabezpečiť ešte mikrobus a taxík pre posledných klientov.

Transfer trval zruba hodinu a na letisku to išlo dosť rýchlo pri Check In, ale aj pri osobnej bezpečnostnej kontrole. Ešte pred vystúpením z autobusu nás informovali o tom kam treba ísť s batožinou a kam na bezpečnostnú kontrolu. Potom nás autobusom previezli k lietadlu, ktoré nás prepravilo na Korfu. Inak na letisku vo Schwechate je rušno ako v malom meste. Vedľa nášho lietadla stálo iné spolu s hasičmi, lebo pri tankovaní im vytieklo palivo, tak to vyzeralo už od začiatku veľmi zaujímavo. Pri nastupovaní bolo dosť chladno a veterno a ľudia čo nemali sveter alebo ľahkú bundu mali celkom vážny problém s chladom, pretože sa nastupovalo len prednými dverami a celkom dlho to trvalo.

Lietadlo bolo väčšie a modernejšie ako tie naše a zostali aj nejaké voľné miesta. Posádka bolo Rakúska až na jednu našu letušku, ktorá tam bola pre prípad jazykového problému niektorých cestujúcich. Zhruba o 21:20 sme sa pohli a let prebiehal v pohode. Dostali sme aj malé občerstvenie – bagetu a teplé a studené nápoje. Pristávanie o cca 00:30 miestneho času bolo trochu tvrdšie lebo bolo dosť veterno, ale inak bezpečné. Na Korfu sme išli bez pasovej kontroly, pretože sme leteli v rámci Schengenu a batožinu sme dostali pomerne rýchlo.

Nasledovalo roztriedenie do autobusov a transfer do letovísk. Pandora studiosDo Pandora Studios sme dorazili asi o 1:15 a ubytovali sme sa svojpomocne, tzn. že delegátka nám povedala do ktorej izby máme ísť a že kľúče sú na okenných parapetách. Po chvíli prišiel na motorke asi prevádzkar, ktorý sa ma opýtal či je všetko OK a hneď odišiel. Počas celého pobytu som videl len upratovačku a nejakých pracovníkov, ktorí tam priebežne chodili, ale bežne sa tam nezdržiavali pretože tam nie je recepcia.

Na druhý deň bolo tradičné úvodné stretnutie s delegátkou v bare Golden Beach, kde sme dostali základné informácie o ostrove a ponuku tradičných výletov. Hneď som sa pre žiadny nerozhodol, ale nakoniec som na druhý deň ráno išiel na autobusovú zastávku a mohol som ísť na autobusový Okruh ostrovom.Pandora studios - bazén

Pandora studios sú pri rieke Messonghi a susedia, ktorí mali zaplatenú polpenziu chodili do taverny  v Moraitike pri pumpe Eko, čo je celkom ďaleko. Dosť ich to hnevalo, pretože pri kúpe zájazdu im povedali, že taverna je cez ulicu, ale už nepovedali, že nie krížom, ale po dĺžke 😉

Cestovanie z Korfu

Cesta späť bola v nočných hodinách 6.9.2006. Tento spôsob mi veľmi nevyhovuje lebo je potrebné uvoľniť izbu do 10:00 v niektorých prípadoch do 12:00. Potom klientom nezostáva nič iné len čakať do odchodu na letisko niekde na pláži alebo v taverne. My sme išli o 20:30 z Moraitiky a odlet bol o 23:10. Niekedy vyčlenia jednu izbu na využitie sprchy a toalety pre všetkých klientov zo zájazdu, ale batožina je odložená na recepcii alebo inom mieste. V určitých hoteloch je možné po zaplatení poplatku zostať do večerných hodín. Ak by to bolo dlhšie ako do 19:00, tak je tá cena normálna denná sadzba za izbu.

Na letiskách v Grécku vždy najprv treba prejsť cez prvú röntgenovú kontrolu s veľkou batožinou a až potom môžete ísť na check in a odovzdať ju. Ďalšia kontrola je s príručnou batožinou. V tomto prípade už nemôžete mať pri sebe žiadne nepovolené nebezpečné predmety. Týka sa to napr. aj malých manikúrových nožničiek. Ak ich máte pri sebe budete sa musieť s nimi rozlúčiť a odovzdať ich pracovníkovi ochrany. Vo Viedni bolo treba napr. aj vybrať a ukázať notebook. Všetko ale prebieha plynule a bez väčších problémov.