Kritické informácie z brigády v sezóne 2003

Základné informácie o cestovaní a mieste pobytu sú rovnaké ako minulú sezónu, preto tu nájdete len zmeny oproti predchádzajúcim rokom. Cestu som absolvoval od 2.7.2003 s úmyslom zostať na Korfu do konca augusta, ale rozhodol som sa vrátiť späť v riadnom termíne 9.7.2003 ako bežný dovolenkár. Aby ste boli v obraze, prečo som chcel zostať dva mesiace nemusím veľa písať, lebo to bolo kvôli brigáde 🙂

Všetko to začalo telefonickým dohovorom s kapitánom Panosom, že prídem robiť pre jeho loď aj túto sezónu. Po niekoľkých telefonátoch som nadobudol dojem, že sezóna bude úspešná a navyše chcel aby som prišiel čím skôr, že mi zaplatí aj letenku a tiež som mal nájsť nejakých pomocníkov. Tých som našiel a to som nemal robiť, lebo Lode do Modrej Lagúny v rieke Messonghi.ešte na Slovensku začali s nimi problémy. Boli to dve študentky, ktoré začali špekulovať so samostatným ubytovaním, lebo mali obavy ani neviem z čoho 🙂 a keď som im povedal, že tým pádom ja budem musieť bývať sám, čo sa mi ekonomicky nevyplatí, chceli mi rozdiel doplatiť čo som odhadoval na 70 eur, ale v skutočnosti to bolo o trochu viac ako 100€. Potom vznikli ďalšie problémy osobného charakteru, ktoré nemá zmysel rozoberať, ale nemohol som už nič robiť lebo mali zaplatenú cestu, tak som sa s tým zmieril, že tam budem robiť s ľuďmi, ktorých vôbec nepoznám. Doteraz som presvedčený, že som urobil „životnú“ chybu, keď som sa dohodol s mne cudzími ľuďmi a nie s niekým koho poznám. PONAUČENIE: Nikdy nechoďte brigádovať do zahraničia s ľuďmi, ktorých nepoznáte aspoň niekoľko mesiacov 😉.

V CK Tip Travel som si objednal najlacnejší zájazd na Korfu, aby som mal na týždeň zabezpečené ubytovanie (v štúdiu Fontana). Cena za cestu tam lietadlom, späť trajektom a autobusom s ubytovaním v štúdiu bez stravy bola týždeň pred odletom 11000,– Sk V tejto cene bol aj poplatok 1800,– Sk za nevyužité lôžko, lebo som cestoval sám. Všetko prebiehalo ako vždy, len s malým – dvojhodinovým meškaním večerného odletu. Na letisku to odôvodnili ako problém s preplneným vzdušným priestorom. Všetky 3 lietadlá, ktoré máme boli na letisku, tak to bolo dobré vysvetlenie 🙂

Hneď ráno po príchode som išiel za kapitánom, aby som mohol začať robiť, ale prvé čo mi povedal bolo, že sezóna je zlá. Jeho loď bola pokazená aj keď mi tvrdil niečo iné a preto som robil s jeho spoločníkom, ktorý má inú loď. Konkurencia mala ceny od 15 € čo bolo dosť málo a z toho by mi dal dosť nízku províziu. Ale začal som predávať aj keď už nemal klasické miesto na pláži, ako vlani, ale len pri rieke. Tam to bolo dosť slabé, lebo niekedy v priebehu hodiny som sa rozprával len s jedným človekom. Tak som robil štyri dni a predal som zhruba 10 lístkov čo bolo oproti minulej sezóne slabé.

Snažil som sa zistiť kedy bude predajné miesto na pláži a čo bude s mojím ubytovaním. Predajné miesto odsúval do neurčita a izbu som si hľadal sám. A tu vznikol najväčší problém, ktorý som popisoval vyššie. Keď tie študentky chceli bývať samé hľadal som si ubytovanie pre seba. Všetci mi ponúkali minimálne dvoj – posteľové izby a chceli od 200 € za mesiac. Keby sme boli dvaja – traja, tak cena by sa delila medzi všetkých a bolo by to prijateľné. Po 4 dňoch som sa rozhodol, že idem domov lebo by som robil, len za ubytovania a stravu. A to nemá zmysel.

Kapitán na to povedal, že „OK ako povieš“. A na otázku, prečo mi nepomohol s izbou, povedal, že keby bol so mnou, tak cena by bola ešte vyššia ako som našiel sám. Vyplatil som delegátke 100 € za letenku a prestal som robiť, lebo to nemalo zmysel. Brigádničkám som poslal SMSku o tom aká je zlá sezóna a odpísali mi, že teda zrušia cestu a neprídu, lebo mali prísť až 11.7. Ja síce viem z dôveryhodných zdrojov, že tam boli s inou CK a vrátili sa tiež v riadnom termíne ;-). Kapitáni pre ktorých som mal robiť.

Deň pred odchodom mi Gréci povedali, že mi dajú tých 100€ za letenku aby som zostal, ale to by vôbec nič nevyriešilo a preto som to odmietol. Keby to povedali o 3 dni skôr, že doplatia za izbu, bolo by to zmenilo celú situáciu.

Povedali, že tel. číslo mám a môžem kedykoľvek zavolať a prísť a ja som im povedal to isté :-). V stredu popoludní som sa rozlúčil s kapitánom a jeho spoločníkmi a večer som odletel späť na Slovensko.

Dôležité všeobecné fakty o brigáde v GR:
vždy treba brať informácie od Grékov s rezervou, lebo sa vyhovárajú jeden na druhého a nehovoria celkom pravdu (samozrejme našli by sme aj nejaké výnimky), systém práce je dosť chaotický a situácia sa mení každú chvíľu, pri fixnom plate nemusí jeho skutočná výška zodpovedať tej dohodnutej čo vedia šikovne obhájiť zlou sezónou a slabými tržbami.

Zmeny oproti roku 2002:

ceny išli hore len o málo, niektoré zostali na rovnakej úrovni, telefónne čísla na mobil majú zmenu v predvoľbe, treba doplniť číslicu 6 na začiatok čísla. Ak máte kartu Gréckoho operátora Vodafone, tak kredit sa obnovuje cez nové číslo 1262. Minimálny kupón s kreditom je za 9€, ale videl som v predaji aj minuloročné za 7€ a tie neviem či budú platné. Domáci sú dosť sklamaní tým, že dovolenkári míňajú menej peňazí a preto všetci „plačú“, že toto je najhoršia sezóna. Napr. v taverne Diogenes mal minulý rok hostí aj z radov domácich aj dovolenkárov, ale tento rok tam nemal nikoho. Chcel zatvoriť, ale spravil akciu na zľavu 50% od 18:00 do 21:00 hod, ale to mu tiež neprinieslo žiadnych zákazníkov a preto sa rozhodol tento rok skončiť s týmto biznisom. Aby mal nejaké peniaze, tak cez noc robil kuchára v inej taverne. Pavlos z potápačskej školy mi hovoril, že mu klesol biznis o polovicu oproti vlaňajšku. Lodné výlety tiež nie sú žiadna sláva, zo šiestich lodí vždy 4 boli v prístave a vlani chodili väčšinou všetky.
Po tejto sezóne som z Korfu dosť znechutený a zatiaľ to vyzerá tak, že tam už nepôjdem a bude lepšie vyskúšať iné ostrovy, keď mi to finančné podmienky dovolia.

Ak Vás zaujíma niečo, čo som tu nenapísal, tak mi kľudne napíšte email a keď budem vedieť, tak Vám odpíšem (zhruba do dvoch dní by som to mal stihnúť :-)).