Brigáda na ostrove Korfu v roku 2002

V júni 2002 som získal niekoľko kontaktov na domácich podnikateľov, ktorí počas sezóny potrebujú brigádnikov z iných krajín. Hlavný dôvod prečo musia byť z iných štátov ako z Grécka je znalosť jazyka, ktorým hovorí väčšina turistov. Jedná sa hlavne o Anglický jazyk, Nemecký jazyk, Slovenský / Český jazyk, Taliančina a potom Maďarčina, Francúzky jazyk a iné. Moje kontakty sú z oblasti lodných výletov, autopožičovní, reštaurácii a obchodov.

Aby som zistil ako funguje brigáda na ostrove, tak som absolvoval skúšobnú mesačnú brigádu pre Informačná kancelária na pláži lodného kapitána.  Práca spočívala v informovaní turistov o výletoch loďou s následným vytvorením rezervácie na konkrétny deň. Pracovný čas bol od 9:00 do 13:30 a od 16:00 do 21:30 každý deň na pláži v Moraitike a večer na brehu pri lodi. Práca nebola nijako náročná – len chodenie po pláži a rozprávanie sa s ľuďmi. Zárobok bol závislý od počtu vytvorených a zrealizovaných rezervácii výletov. Kapitán bol úplne pohodový šéf. Nič nepovedal, keď som prišiel popoludní na pláž až o 17:00. Bolo mu to v podstate asi jedno či tam som, alebo nie. Dôležité bolo, že som mu dodával dosť ľudí na loď. Za mesiac som zrealizoval asi 200 rezervácii.

V autopožičovni robili moji kamaráti, s ktorými som bol ubytovaný. Ich pracovná doba bola od 8:00 do 11:00 a od 15:00 do 23:00 každý deň. Ráno vypisovali zmluvy a informovali turistov o spôsobe používania motoriek z požičovne. Popoludní čakali na prípadných klientov a večer preberali motorky a autá späť od klientov a následne ich ešte aj pripravovali na ráno (umývali, vysávali, …)

V zlatníctve mala jedna známa pracovný čas od 9:00 do 12:00 a potom zhruba od 17:00 do polnoci. Práca bola podobná ako v našich predajniach, len nemusela stáť stále za pultom aj keď nemala ľudí, ale mohla byť aj na terase pred predajňou.

Čašníci robili od 17:00 do rána. Najprv pripravili umelé stoly a stoličky, nakoľko diskotéka je na otvorenom priestranstve kúsok od pláže. Večer potom obsluhovali bežným spôsobom ako v baroch u nás.

Na lodi plávajúcej okolo Starej pevnosti v Corfu Town Z vyššie uvedených brigád je jasné, že úplne nenáročná práca je pre lodných kapitánov. Dôležitá je komunikatívnosť (nebáť sa osloviť cudzích ľudí a ponúknuť im výlet loďou) a minimálne jeden cudzí jazyk. Výplata síce nie je pevná ako u ostatných brigád, ale jej výšku si určujete sami svojou aktívnou prácou a môže byť aj niekoľko krát vyššia ako pevná mesačná mzda. Všetko závisí na informátorovi, koľko ľudí osloví, pretože väčšina turistov chce absolvovať nejaký výlet, len ich treba usmerniť, že práve tento konkrétny výlet je ten najlepší :-).

Väčšina brigád mala spoločnú jednu vec. Jedlo, ubytovanie, telefón a iné výdavky si platíte z výplaty. V niektorých tavernách a reštauráciách mali brigádnici zľavy na jedlo. Väčšinou ceny zaokrúhľovali doleApartmán, v ktorom som bol ubytovaný. Napr. v taverne Diogenes som za tuniakový šalát platil 2€ namiesto 2,8, za špagety 3€ namiesto 4€ a pod. Vo fast foode Popeys som za veľký gyros jumbo platil 2€ namiesto 3,5 , malý som mal niekedy aj zadarmo.

Ceny v supermarketoch boli väčšinou fixné, ale stalo sa, že som mal občas zľavu aj tam. Lepšie ceny boli v supermarkete v Korfu town, ale tam som skoro vôbec nechodil. Dá sa tam, ale nákupom na týždeň ušetriť.

Prosím Vás, ohľadom brigády mi nepíšte, lebo Vám nemôžem nijako pomôcť s hľadaním vhodnej práce. Nie som sprostredkovateľská agentúra.